tisdag 15 januari 2013

Restaurang - Tabbouli Södermalm

Ikväll var jag på en mysig tjejmiddag med mycket snack och skratt, tillsammans med Manda och Judy på restaurang Tabbouli. Som ni kan höra av namnet så är det en libanesiskt restaurang som serverar meze och grillrätter.


Tabbouli har tre restauranger i Stockholm; Kungsholmen, Södermalm och City. Jag har ätit på Tabbouli fyra gånger och alla fyra gånger har det varit på Södermalm. Den är den mysigaste av de tre med ett inglasat uterum mot en innergård. Under sommaren kan ni även avnjuta en god middag med libanesiskt vin på deras exotiskt inredda uteservering.


Vid alla besöken har jag valt deras avsmakningsmeny. Testat både meny 1 och meny 2 som består av 16 varma och kalla meze (färdigkomponerad), i meny 2 ingår det även grillrätter.

Efter att ha smakat på bägge menyerna kan jag rekommendera meny 1. Då man får smaka på mycket av det libanesiska köket och ändå bli riktigt mätt, nästan så att du kan rulla hem.
Om ni väljer meny 2 kan jag förvarna er att inte äta er för mätta på meze så att ni endast kan ta en tugga av grillmixen, för att ni är för mätta (jag vet, done that twice).

Ikväll valde vi alla meny 1 och blev nöjda som vanligt.
Fick dessutom för första gången visa leg på en restaurang, check!

P.s Om ni tycker mer om någon rätt så kan ni be att få lite till utan extra kostnad, inte många som känner till det D.s


Tabbouli Södermalm
Tavastgatan 22
118 24 Stockholm

Tel: 08-429 82 55
www.tabbouli.eu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar