lördag 19 januari 2013

Inredning - Pinnstolar part. 01

Inom inredning gillar jag naturliga material och blanda mellan nytt och gammalt. Tyvärr så ser lägenheten inte helt så som jag vill ha det, bl.a våra matstolar.
Jag har länge velat byta ut våra matstolar till nya gamla pinnstolar. Efter flera års av försök till att "konvertera" Kevin till att tycka om pinnstolar så har jag
äntligen fått Kevin på min sida. Han skojar med att det är en årsdagspresent, det tycker inte jag då det är jag själv som betalar för dem. Men glad är jag ändå, det tackar jag för!

Hittade två stolar på second hand som jag fick till bra pris, fattas bara fyra till.
 

Eftersom vi var i närheten av Mandas passade vi även på att ta en spontanlunch hos henne i hennes mysiga lägenhet.
Trots kylan så har dagen hittills varit en bra dag!


Nedan ser ni lite före och efter bilder, vad tycker ni?





3 kommentarer:

  1. hhmm.. somehow i think the old leather chairs are better.. cause they match the dining light too? and the legs match the table?

    if you like the new chairs, maybe consider to change the dining light?

    just a humble opinion. hehe..
    mel

    SvaraRadera
  2. Yeah I know what you mean, but I like to mix and match so it won't be to much of one type.
    All thoughts and opinions are good! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att de nya pinnstolarna ser fräscha och käcka ut. Men det är klart att det blir inte lika mjukt att sitta på dem. Om inte du skaffar sittdynor. Men se till att köpa minst fyra stolar till. /A.A.

    SvaraRadera