fredag 18 januari 2013

Mina svagheter

Alla människor har några svaga sidor och det har såklart jag också. De här dagarna har jag insett att mina svaga sidor är sjukt svaga och rätt så roliga. 
Nu när jag känner till/insett mina svaga sidor kanske jag kan vända de till något positivt?


Svaghet nr 1: 
Jag har sjukt dåligt minne! 
Några av mina vänner har försökt att få mig att inse det och haft flertal med diskussioner med de om det. Nu har jag äntligen insett det!
Jag kan inte leva utan min kalender, måste t.o.m påminna mig själv att komma ihåg att blogga. 
Dessutom var jag nära att gå till restaurang B.A.R för kvällens middag, som tur var sa min vän att det var Vassa Eggen vi skulle till.


Svaghet nr 2:
Jag är otroligt klumpig! Denna svaghet visste jag dock redan, med wasabipulver på hela två SJ-säten, spräckt rödvinsflaska över mina vita stickade kofta och ett flertal spillolyckor. 
Blev tyvärr påmind om min klumpighet idag. 
Från och med idag har jag 14 år av otur att se fram emot (jag vet att man får 7 år när man tar sönder ett spegel, det är nämligen mitt andra spegel jag haft sönder). Slog i lilltån strax efter, men det kan ha berott på min svaghet nr 1 i och för sig.



Svaghet nr 3:
My name is Nicole, and I'm a glass & porcelain-oholic!
Man kan tro att vi driver en B&B med all glas och porslin som vi har i hemmet. Har äntligen räknat alla...

Glas
Stora dricksglas, 26
Te/kaffekoppar, 26
Små vattenglas, 21

Vinglas med fot, 20
Glöggkoppar, 15

Martiniglas, 10
Champagneglas, 6
Likörglas, 3

Vinglas utan fot, 3

Tallriker/skålar
Stora tallrikar, 27
Små tallrikar, 26
Mellanstora tallrikar, 17
Stora skålar, 16
Djupa tallrikar, 14
Assietter, 8
Äggkoppar, 8


Sen har vi ytterligare 12 koppar och 11 stora tallrikar som jag rensat och ska slänga. Behöver kanske inte köpa fler....

 

2 kommentarer:

  1. and most of them are blue!
    Nicole, don't be so superstitious.. 7 years for one mirror? pfff...
    how about 3 years of bad sex when you don't look into the eyes who you cheer your glass with??
    ;)
    Mel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah I like blue plates. But I think it is too many blue now.

      Radera