onsdag 23 januari 2013

Mode - EDWIN TRIEU - part .01

Jag nämnde tidigare om att jag kommer att blogga om olika former av design. Det kan vara allt inom inredning, arkitektur, konst och kläddesign.

Detta inlägg kommer att handla om just kläddesign, och är ett första inlägg av en serie. Jag kommer nämligen med min blogg att följa min vän Edwin Trieus utveckling som kläddesigner. Vi kommer att följa med honom backstage och vägen till att bli sedd och lyckas i den tuffa modebranschen. 


EDWIN TRIEU släppte nyligen sin första kollektion av womenswear, Spring/Summer 2013. Stilrent, tidlöst och kaxigt med en Skandinaviskt touch, kan man beskriva kollektionen.
Tre av plaggen från kollektionen kommer att släppas till försäljning, från och med i mitten av februari. De hittar ni på Tjallamalla i Stockholm, Göteborg och Malmö samt på deras webshop och kan även beställas på EDWIN TRIEUs hemsida.

Hela kollektionen hittar ni på EDWIN TRIEUs hemsida www.edwintrieu.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar