lördag 19 januari 2013

Restaurang - Vassa Eggen

Ikväll var jag och Michelle på Vassa Eggen och åt en trevlig middag. Jag har tidigare tagit en del drinkar där, men första gången för mig att äta middag där. 


Vassa Eggen är ett coolt ställe med både restaurang och bar och en inredning och feeling som påminner lite om New York. 

Vi tog båda varsin Langos toppad med sikrom, citronconfit, gräddfil och picklad lök, som förrätt. Ångrade dock att jag inte tog ostron istället, då jag upptäckte att langosen de serverar är ingen langos, utan mer en misslyckad-första-försöket-hemlagad-langos. Det var lite synd, för att om langosen var mjukare och fluffigare skulle det ha varit riktigt gott eftersom toppingen smakade riktigt bra.

Till varmrätt valde Michelle
BBQ Bringa serverad med Coleslaw, salsa fresca och bbqsås och 
jag valde hel grillad Dourade serverad med gremolata, salsa fresca, grönsallad och pommes.

Jag måste tyvärr säga att jag var lite besviken på maten idag. Jag tycker dock att övriga rätter på menyn låter goda, så jag ska ge den restaurangen en chans till innan jag dömer ut den helt.

En guldstjärna på kanten får de ändå för servicen, servitrisen var så söt och snäll hela middagen!
Sen drog de även av en av förrätterna från notan eftersom Michelle fick en plastbit i maten, det borde alla restauranger lära sig av!



Vassa Eggen
Birger Jarlsgatan 29
103 95 Stockholm

www.vassaeggen.com












 

2 kommentarer:

  1. Plastic!! omg..
    there was once Minori had a stapler bullet in the food, it was at the Jimmy's place we went with Kevin and his parents..
    we were like.. huh.. what do we do.. and then we didn't make any big fuss out of it.. i think we were too timid to voice out.. hmmm...
    Mel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Really?!? You are to polite, I would have told them.

      Radera