tisdag 22 januari 2013

Naturbageriet Sattva

Jag gillar saftigt gott bröd, sånt som man ofta får på restaurangerna. Vet att de finns lite överallt och att man kan baka de själv. Men det är skönt och lyxigt att kunna promenera en bit för att köpa gott färskt bröd till frukosten.

Jag brukar köpa surdegsbröd på Fabrique som ligger ett stenkast ifrån oss. En dag passade jag på att fråga de om de hade något saftigt gott bröd, men det hade de inte. En tjej som jobbade där var snäll nog att avslöja ett annat bageri som säljer riktigt saftigt bröd och låg inte alls långt ifrån. Stället hon rekommenderade var naturbageriet Sattva på Krukmakargatan.
Hon berättade för mig lite i det tysta, men jag tycker ändå att Fabrique som är så framgångsrik som de är, kan rekommendera andra bagerier som säljer andra sorters bröd än vad de själva säljer. Jag kommer fortfarande köpa bröd från Fabrique och kan varmt rekommendera deras kardemummabullar. De har lagom mycket smör att det smakar lite knäckigt, riktigt riktigt goda är de!



Sattva är ett naturbageri som säljer bullar, bröd, muffins, kakor etc. som både är ekologiska, vegan och utan tillsatt socker.
Förutom bageriet på Krukmakargatan har de även en butik på Stora Nygatan och ett kafé på Fleminggatan.


Idag blev det banan- och fruktbröd, nästa gång ska jag testa deras danska rågbröd. Fick även med en blåbärsbovetemuffins som jag måste testa, den är vegan och utan tillsatt socker.


Naturbageriet Sattva
Krukmakargatan 27 
118 51 Stockholm

Tel: 08-669 93 93
www.sattvabageri.se


Brödet var jättegott och saftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar