måndag 2 december 2013

Story Hotel Stureplan


Story Hotel är ett hotell, bar och restaurang och finns numera både på Stureplan och i Sundbyberg. Eftersom det är lönehelg och vi bestämde detta i torsdag visste jag att det skulle vara svårt att få bord på många av de bra restaurangerna, som tur fanns det bord på Story Hotel. Vi valde alla tre rätters. Till förrätt valde jag tunna skivor bakad fläsksida med sellerimajonnäs, syrad lök och rotselleri, vilket jag tyckte var god. Det som lyfte rätten var den syrade löken och rotsellerin som passade perfekt ihop med den mastiga sellerimajonnäsen. Till varmrätt valde jag ångad torskrygg med hummer, cocoböner, tomat, fänkål och syltad ingefära. Den här rätten tyckte jag mindre om då den serverades med cocobönor vilket jag inte tyckte passade ihop och smakerna på rätten gav mig ingen wow-faktor. Till efterrätt valde chokladkräm med salt nougat, mjölksorbet, rostade hasselnötter, gräddfil och brynt smör. Jag hade höga förväntningar på denna rätt då den verkligen innehåller allt jag tycker om, men blev tyvärr lite besviken och tyckte inte riktigt att mjölksorbet passade in. Jag gillar när en dessert bara smälter i min mun som moln, det skulle denna rätt kunna göra om man bytte ut mjölksorbet med en kula krämig och gräddig glass då chokladkrämen med salt noguat smakade riktigt bra. Nu fick man istället en krämig chokladkräm och en isig och vattning mjölksorbet i varje tugga. Sen tror jag att om man valde att servera denna rätt på en tallrik med varje del för sig skulle det vara bättre, nu kändes det mer som en skål med glass och chokladsås, speciellt när glassen började smälta och allt blev en sörja. Jag har ätit på Story Hotel på Stureplan tidigare och hade samma slutsats som nu. Det är ett trevligt ställe med en skön stämning och atmosfär för en trevlig middag med vänner med helt ok mat, dock ingen wow-faktor.


Kort om Story Hotel
Skön atmosfär, bra musik och helt ok mat.



Pris: Medel
Ingår: Brödkorg


Maten: 3
Servicen: 4

Atmosfären: 4
Helhetsbetyg:
3



Story Hotel Stureplan
Riddargatan 6, Östermalm

Tel: 08 545 039 40
www.storyhotels.com














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar