tisdag 31 december 2013

Restaurang - Bon

Igår var jag med Manda, Jos och Jennifer på restaurang Bon och åt en mysig middag.

Bon är en fransk bistro och ligger strax intill Avenyn i Göteborg. Det är rätt så många sittplatser för den rätt så lilla lokalen, speciellt bänkborden mot väggen. Där får man verkligen se sig för och störa bordpartnern när man ska till och från bordet. Till förrätt delade jag och Manda på en förrättspizza och Jos och Jen delade på en carpaccio. Till varmrätt valde jag grillad lammytterfilé med pommes Anna, Jen valde confiterad anklår och Jos och Manda deras surf 'n turf vilket var grillad ryggbiff med havskräfta. Alla i sällskapet tyckte att förrätterna var bättre än varmrätterna. Alla vi tyckte väldigt mycket om bägge förrätterna, jag tyckte väldigt mycket om pizzan som var enkel men ändå väldigt god. Ska laga mer pizza hemma med fina råvaror, det är underskattat. Vad gäller varmrätterna så tyckte vi alla att det endast var sådär. Mitt lammytterfilé var helt ok, dock var lammbringan för torr. Jag är mer en små- och mellanrättstjej, en hel varmrätt blir för mycket av en och samma sak för mig. Därför kommer jag om jag går dit igen att endast beställa för- och mellanrätter, vilket de har och även såg goda ut, eller kanske deras kalvburgare med mozzarella, parmesan och chilidressing som många beställde. Maten var helt ok, servicen bra och trevlig och stället var väldigt mysigt, det är ett bra ställe för en enklare middag.

Kort om Bon:
Fransk bistro, goda förrätter, mysigt.


Pris: Medel
Ingår: Brödkorg med tapenade

Maten: 3
Servicen: 3
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 3


Bon
Arkivgatan 4, Göteborg
Tel: 031-18 00 44
www.bongoteborg.se
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar