lördag 21 december 2013

Restaurang - Indian Garden Liljeholmen

Min födelsedag fortsattes att fira lite smått även på fredag där vi även firade Peters nya jobb. Han bjöd mig, Michelle, Denise och Kevin på indisk mat på Indian Garden vid Liljeholmskajen.

Indian Garden är en prisbelönt indisk restaurang som numera finns på fyra ställen i stan. Jag har endast ätit lunch tidigare på den restaurangen som ligger på Västgötagatan, Södermalm och tyckte att maten var god men en aning stressigt under lunchruschen. Restaurangen på Liljeholmen som ligger vid Liljeholmskajen, intill vattnet har högt i tak och en loft. Personalen var både trevliga och barnvänliga under hela middagen. När det gäller maten så finns de vanliga indiska rätterna som finns i varenda indisk restaurang i stan såsom chicken tikka masala, men de hade en rätt som jag saknar in de andra indiska restaurangerna, nämligen lammlägg. Vi valde fyra olika rätter att dela på, vi valde chicken tikka masala, lammlägg, paneer (indisk färskost) med mangosås och en lamm- och kyckling sizzlar och naanbröd. Jag och Michelle beställde in deras mangolassi och tyckte att den var väldig god. Jag såg väldigt fram emot lammlägget och hoppades på att det skulle vara mört och saftigt med en god sås som man kan doppa naanbrödet i, istället fann jag ett lammlägg som var varken mört, saftigt och utan sås alls. Vad gäller de andra rätterna var de helt ok, paneer mango var lite för söt, chicken tikka masala hade en god och rund sås dock var kycklingen lite för överstekt. Lamm- och chicken sizzlar var god och lammfilén fick de till perfekt men även här var kycklingen lite för överstekt. En sak jag tyckte om var att de bjöd på saffransriset när det egentligen ingår vanligt ris, dock blev jag även där besviken när jag upptäckte att bägge risen inte var varma. Det som Peter sa, att man betalar för atmosfären mer än maten stämmer utmärkt. Jag skulle nog säga att Indian Garden är lite överskattad.

Kort om Indian Garden:
Fin inredning, bra service, överskattad.



Pris: Medel


Maten: 3
Servicen: 4
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 3


Indian Garden
Sjövikstorget 10, Liljeholmen
Tel: 08 - 68 44 94 91 

www.indiangarden.nu















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar