lördag 21 december 2013

Restaurang - Tamarindo

Min födelsedag fortsätter lite smått. I torsdags blev jag bjuden på en födelsedagslunch av min vän Men på restaurang Tamarindo.

Tamarindo är en liten och enkel lunchrestaurang på Söder som drivs av Jenny och Asvin. Det är ett av Mens favoritlunchställen och jag förstår varför. De serverar enkla men väldigt goda lunchrätter såsom matiga sallader, hälsotallkrikar, fajitas, quesadillas, thainudelsallader etc. för endast 70-85 kr inkl. burkdryck vilket för mig, som är van vid att betala 110 kr för lunchen, är väldigt billigt. Vi båda valde den rätten som Men alltid äter när han är där nämligen kycklingfajitas som serveras med sallad och hemmagjord salsasås och guacamole. Jag tyckte att den var väldig god, fräsch och matig och kan absolut rekommendera den. Jag såg att många andra beställde deras thaiglasnudelsallad med handskalade räkor, koriander och lime, även den såg fräsch och god ut, måste testa nästa gång. De har hunnit renovera restaurangen sen sist jag var där med Men, till en mer clean, rå och indutridesign som passar mig perfekt in i smaken. En av ägarna till restaurangen, Asvin, som alltid står bakom kassan var lika trevlig då som nu och enligt Men är han alltid trevlig, genuint trevlig. Det är lite synd att de inte har öppet på kvällarna, annars skulle det vara ett perfekt ställe att äta något gott och snabbt innan bio etc. Jag kommer definitivt att luncha där igen om jag är i krokarna, det borde ni också!


Kort om Tamarindo:
God, fräsch och billig lunch.



Pris: 70-85 kr
Ingår: Bröd och burkdryck

Maten:
4
Servicen: 4
Atmosfären: 4
Helhetsbetyg: 4


Tamarindo
Repslagargatan 8, Södermalm
Tel: 08-641 20 77
www.tamarindo.se








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar