torsdag 7 februari 2013

Stockholm Furniture & Light Fair 2013

Idag var jag bjuden till möbelmässan och lunch av en leverantör jag brukar anlita. Senast jag var på möbelmässan var 2008, där hittade vi faktiskt vår soffa till hemmet, som vi än idag är väldigt nöjda över. Efter årets runda i möbelmässan är det en massa saker som jag nu vill köpa. Det var framför allt tre saker som jag vet att jag senare kommer att köpa, när tiden är mogen.


Stockholm Furniture & Light Fair är en årlig mässa för utställare av möbler och inredning och dess design. I år pågår mässan mellan 5-9 februari varav 5-8 februari är för fackbesökare och lördag 9 februari för allmänheten. 

I år var det en massa riktigt fina och coola möbler och inredning. Det företag jag tyckte mest om idag, som jag fastnade för, var Asplund. Jag tyckte om allt de hade på mässan. En dag kommer jag att köpa något eller några av deras skåp från kollektionen Kilt designad av Claesson Koivisto Rune....ONE DAY!

Nu måste jag skynda mig iväg till en annan tillställning hos ett annat företag jag brukar anlita, innan det blir dags för en mysig middag med min kära syster.
Nedan ser ni de möblerna som jag tyckte mest om och skulle vilja köpa. Man ser verkligen på bilderna vad jag tycker om för inredning, trä, trä, trä, trä och metall.

Besök gärna möbelmässan om ni hinner med det!


Stockholm Furniture & Light Fair
Stockholmsmässan
Mässvägen 1, Älvsjö
Tel: 08-749 41 00

www.stockholmfurniturelightfair.se










I'm in love!




3 kommentarer:

  1. Orkar inte vänta till lördag. Älskar möbelmässan. Du lyckligtlottad som blev inbjuden och fick besöka mässan före oss vanliga Svenssons, hahaha...är lite avis! ;)/Anne

    SvaraRadera
  2. awwwgghhhh.. every thing is so nice!!

    SvaraRadera