lördag 2 februari 2013

Restaurang - Nytorget Urban Deli

Jag trodde att jag var den enda som hade fullbokade veckor men jag har hittat en som är lika upptagen, i alla fall om vi synkar våra kalender. I flera månader har jag och min vän Kivan försökt att få till en träff, efter att ha gått igenom varandras kalender och vecka efter vecka ser hopplösa ut hittade vi till slut en tid vi båda kunde. Det blev en snabb frukost idag, annars i mitten av mars.

Jag fick välja ställe så det blev en av mina favoritställen på min absoluta favoritgata (förutom Rörstrandsgatan). Det blev en trevlig frukost på Nytorget Urban Deli på Skånegatan, Södermalm.


Urban Deli är ett coolt och hippt ställe som har restaurang, mataffär, saluhall och bageri i en och samma lokal. Som namnet är inredning väldigt industriell med råbetong och coola vintage industrimöbler. När du tar ett steg in i Urban Deli tar du ett steg in i New York. Längre ner på Skånegatan hittar ni även Urban Deli Bageri, ett litet mysigt café med liknande inredning. 

På Nytorget Urban Deli kan man äta samtliga måltider: frukost, lunch, brunch och middag. På frukosten kan man välja olika storlekar av frukostmenyer, sen får man själv ta det pålägg, yoghurt, juice, müsli som man är sugen på.


Nytorget Urban Deli
Nytorget 4
116 40 Stockholm

Tel: 08-599 091 80
www.urbandeli.org




Snygga Kivan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar