söndag 3 februari 2013

Restaurang - T/Bar

Ikväll var jag och Kevin ute och åt en trevlig middag med Michelle och Seven på restaurang T/bar, som är med i krogveckan.


T/Bar hör till hotell Diplomat på Strandvägen och serverar förstklassig mat med kärnan från det svenska köket. De serverar lunch, brunch, à la carte och även deras populära Afternoon Tea. Inredningen är klassisk modern och man får en fin utsikt mot Nybrokajen. Tempot och ljudnivån i restaurangen är lite lägre och lugnare, vilket kan vara skönt på en söndagskväll.  

Under krogveckan kan man välja mellan två förrätter och två varmrätter. Jag och Seven valde ravioli fylld med oxsvansragu med svampkräm, pancetta och selleri till förrätt och ibericogriskind serverad med kaljohansvamp, rieslingsky och risotto till varmrätt. Kevin och Michelle valde de två andra rätterna: laxtartar i burk serverad med äpple, gurka, pepparrot och äggula till förrätt och torsk från västerhavet "Walewska" toppad med gruyèreost serverad med hummersås och pomme duchess till varmrätt.
Raviolin jag fick var lite väl för "al dente" men de fixade en ny utan några problem när jag sa till de om det.

Samtliga rätter var riktigt goda, alla vi i sällskapet blev riktigt nöjda. Jag blev lika nöjd som förra gången jag åt på T/Bar, så det är en restaurang jag kan rekommendera om ni önskar en lugn och mysig middag.


P.s Kan tyvärr inte rekommendera deras macarons men deras andra efterätter är säkert goda. D.s


T/Bar
Strandvägen 7C
104 40 Stockholm

Tel: 08- 459 68 00
www.diplomathotel.com



Hotellreceptionen och restaurangen
Laxtartar
Ravioli fylld med Oxsvansragu
Ibericogriskind
Torsk Walewska
Lakrits- och hasselnötsmacaron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar