tisdag 5 februari 2013

Restaurang - Hotel Skeppsholmen

Som ni redan vet så blev jag sjuk igår med feber och frossa. Jag var p.g.a det tvungen att avboka middagen med mina fina vänner Daniela och Rebecca, vilket jag tycker att det är synd, för vi träffas allt för sällan. Jag fick äran att välja restaurang och valde Hotel Skeppsholmens restaurang Långa Raden som är med i Krogveckan.
Fast att det inte blev någon middag igår på Hotel Skeppsholmen tänker jag skriva om den ändå. Jag har ätit där tre gånger och varit nöjd alla tre gånger, då är det värt att skriva om tycker jag.


Hotel Skeppsholmen - Restaurang Långa Raden är som det låter, ett hotell och restaurang av den långa raden på ön Skeppsholmen.
Det är något med Skeppsholmen som gör att man känner sig som att man befinner sig utanför stan. Samma känsla får man även på Hotel Skeppsholmen med sin dämpade belysning, lägre ljudnivå och ett tempo som känns som att man är på middag hos en vän.

Inredningen på Hotel Skeppsholmen är helt i min smak: stilrent med en skandinavisk touch och mycket trä. Med en dämpad belysning och levande ljus får man en extra mysfaktor. 
Maten är av fint kvalité från det svenska köket och den svenska husmanskosten. Du kan äta enbärsgravad lax, kroppkakor och den traditionella svenska rätten köttbullar med gräddsås, potatispuré pressgurka och rårörda lingon.

På Hotel Skeppsholmen kan ni avnjuta ett mysigt fika, lunch, brunch och à la carte. De har även ett perfekt läge för deras uteservering, med solen i ansiktet med vattnet och slussen som utsikt. Jag har tyvärr endast varit på Hotel Skeppsholmen under vintern, men denna sommar måste jag testa deras uteservering, någon som vill hänga med?


Som sagt, så jag har ätit på Hotel Skeppsholmen tre gånger men vet att det är en restaurang jag kommer att besöka fler gånger. Jag rekommenderar varmt den här restaurangen till er som vill ha en lugnare middag med bra kvalité på maten och servicen.



P.s Jag skriver Hotel Skeppsholmen mer än Långa Raden för att restaurangen är mer känd som Hotel Skeppsholmen. D.s



Hotel Skeppsholmen
Gröna gången 1
111 86 Stockholm
Tel: 08-407 23 00
www.hotelskeppsholmen.se




Snygga Kevin

Jordärtskockssoppa
Grillad oxrygg med friterad potatis och kryddsmör

2 kommentarer:

  1. Har hört från en kompis som testade stället under krogveckan att det var riktigt bra där. Får ta och testa det under nästa krogvecka eller vid ett annat tillfälle, kanske under sommaren ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du måste dit nästa krogveckan, man kan välja mellan några av deras originalrätter, vilket är många man kan välja mellan i jämförelse med andra restauranger.

      Radera