fredag 8 februari 2013

Restaurang - Bockholmen Hav & Restaurang

Ikväll var Manda och jag ute och åt en mysig middag på min absoluta favoritrestaurang i Stockholm: Bockholmen Hav & Restaurang, som även är med i Krogveckan. Det var Mandas första besök och hon tyckte om restaurangen hon också, så vi kommer absolut att komma hit igen, speciellt när det blir varmare.


Bockholmen Hav & Restaurang är belägen i en villa från 1800-talet på lilla ön Bockholmen. Villan är idag den enda kvarvarande byggnaden på ön Bockholmen, som ligger mellan Solna, Stockholm och Danderyd. 
Varför Bockholmen är min absoluta favoritrestaurang i Stockholm, är dels p.g.a att maten är bra och personalen är trevlig men mestadels för att det är en lugn oas nära stan med en pittoresk och romantisk känsla över hela ön, restaurangen och omgivningen. Även om jag tyckte att kvällens middag var väldigt mysig och trevlig så måste jag nog erkänna att sommaren på Bockholmen slår allt! Att kunna avnjuta en god middag på deras terrass eller en god drink vid baren alldeles intill vattnet är för mig bland det bästa med sommaren i Sverige. 
På Bockholmen kan man avnjuta en trevlig middag eller brunch under helgerna. Under sommaren har de även deras grillbrunch som jag måste testa denna sommar som kommer. Närmaste tunnelbana är Bergshamra, sen får man gå en ca 10-15 min promenad. 

Jag rekommenderar verkligen restaurang Bockholmen, speciellt under sommartid på deras terrass eller bar. Ni kommer förmodligen att bli lika hänförda av utsikten som jag blev och fortfarande blir.


P.s De har ett jättebra söndagsmiddagserbjudande, komponerad 3-rättersmeny för 195 kr och 95 kr för de små, för bra för att missa!. D.s



Bockholmen Hav & Restaurang
Bockholmsvägen
170 78 Solna
Tel: 08-624 22 00
www.bockholmen.com



Restaurang Bockholmen
Mysigt med kakelugn
Jordärtskockssoppa med handskalade räkor och tryffelmousse
Grillad kalventrecoôte med sparris,
rödvinssås, bearnaise och getost-potatisgratäng
Extra bea utan att man behöver be om det!
My type of restaurant!
Perfekt knäckigt!
Ljuvligt!

3 kommentarer:

  1. Men jag tycker att det här ser bekant ut! Är det inte samma restaurang dit du och Kevin tog mig och Hong Chee på blindträff i somras? Det är jättemysigt där och god mat dessutom. Precis vid sjön. /Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. what? Anne? she took you for a blind date?? is this translation working well? haha..

      Radera
    2. She wrote wrong. She means that Kevin and I took her and Hong Chee there for a suprise date.

      Radera