onsdag 6 februari 2013

Recept - Enkel vegetarisk pastasås

Nu tror jag att jag har blivit frisk.
Jag hade jätteont i huvudet och nacken igår och imorse men har blivit bättre fram mot kvällen.
Så pass bra att jag orkade laga mat, så ikväll blev det en vegetarisk pastarätt med de ingredienserna som jag hittade i kylen och hemgjord pasta.
Jag ger den här rätten 7 av 10p, det var en väldig god smak med lagom bra hetta från chilin.


P.s Ni ser att jag har ruccola i, men kan rekommendera er att köra utan, det var bättre smak utan ruccolan. D.s

Recept

Tagliatelle

Se inlägg "Hemlagad pasta.."



Vegetarisk pastasås med grädde och vitt vin


Aubergine
Purjolök

Paprika
Lök
Körsbärstomater
Persilja
Vitlök
Chili
Grädde
Vitt vin
Olja
Salt & Peppar

Hacka allt som går att hacka.
Stek de hackade i en panna med olja, tills de får färg
Tillsätt vinet, grädde, persilja och salt & peppar, smaka av.

Koka samtidigt pastan till strax innan al dente.
Slå av vattnet från pastan.
Häll pastan i såsen och rör om.
Lägg upp på tallrik och toppa med riven parmesanost

Voila!





Med grädde och vin, minus ruccola
Voila!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar