onsdag 20 februari 2013

Michelinrestaurang - L'univers de Christian Plumail - Nice

Nice 2012 var en resa där maten verkligen var i fokus.
Jag skrev om michelinrestaurangen Keisuke Matsushima igår som vi besökte två gånger. Nu kommer jag att skriva om en till michelinrestaurang vi besökte i Nice och hur vi fick ett bord där.


L'univers de Christian Plumail är en populär michelinrestaurang som ligger mitt i smeten av Nice. Jag förstår varför den är så populär, restaurangen har nämligen behållit sin michelinstjärna för 13:e året i rad.
Vi bestämde oss för att inte boka utan vara lite mer spontana. Eftersom restaurangen låg i närheten till vårt hotell tänkte vi chansa med att gå dit och fråga om de möjligtvis skulle ha ett ledigt bord under lunchen samma dag.

Vi gick dit och pratade med hovmästaren som berättade att det tyvärr var fullbokat, så vi gick därifrån. Efter att ha gått några meter sa jag till Kevin "Ska inte vi gå tillbaka och fråga de om de har bord någon av kvällarna?". När vi kom till restaurangen igen och skulle precis säga "Excusez-moi...", hann hovmästaren säga "Ah good that you came back, we just got a cancellation for a table for two, if you still are interested?" Minuten efter satt vi vid bordet och beställde deras set lunch för ca 25 Euro.
Det lönar sig ibland att vara spontana och köra efter magkänslan.


Vi tyckte båda om restaurangen, maten och servicen. Väldigt bra pris för en lunch på en michelinrestaurang, kan varmt rekommendera.



L'univers de Christian Plumail
www.christian-plumail.com










2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Haha I don't remember that I've told you that. I love them! :)

      Radera