lördag 31 augusti 2013

Restaurang - Holmen Kök & Bar

Det ryktades att onsdagen skulle vara årets sista sommardag, efter att ha hört det och såg ur vädret var den dagen får man nästan passa på att njuta av en middag på en uteservering.
Det blev en trevlig middag med Anne och HC på Holmen Kök & Bar ute på Saltjöbaden.

Holmen Kök & Bar är en sommarrestaurang ute på lilla ön i Saltsjöbaden. Restaurangen är belägen på bryggan och är omringad av alla möjliga båtar ger en fin solnedgång vid fint väder. Jag har aldrig varit på Holmen tidigare och tänkte att det skulle vara perfekt att njuta av kanske årets sista sommardag, hoppas dock på det motsatta. Man kan inte boka bord på Holmen, men vi valde att chansa ändå. I värsta fall får man ta en fördrink medan man väntar på bordet. Vi fick vänta på vårt bord i ca 30 min, vilket var nästan förväntat, men det gjorde inget då vi fick njuta av en fin solnedgång medan vi väntade. Jag och Anne valde deras kungsflundrafilé, HC deras fiskgryta och Kevin dagens tips, vilket var Wallenbergare. Jag var besviken på min rätt, fisken var lite för torr och den syrade gurkan var inte bra och potatis- och pepparrotspurén var alldeles för vattnigt och näst intill smaklöst, hela rätten imponerade inte på mig alls. Kevins Wallenbergare var godare, med ett gott och smörigt potatispuré och god smak på biffen.
Kan absolut rekommendera er att besöka Holmen Bar & Kök på en vacker sommardag/kväll. Det råder en avslappnad stämning med många seglarmänniskor. Välj dock några av deras enklare rätter, det är nog mer ett säkert kort.


Pris: Medel
Ingår? Bröd med olivolja
Värt? Ja, valet av rätterna.



Holmen Kök & Bar
Saltsjöbaden (nära Grand Hotell)
Tel: 08 - 717 77 67
www.holmenkokochbar.se



















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar