tisdag 27 augusti 2013

Restaurang - Sjökrogen (Brunch)

I helgen var vi och åt brunch med våra vänner Saedeh, Hossein, Nadja och lilla Ellie, vi ville testa ett nytt ställe så det blev restaurang Sjökrogen

Restaurang Sjökrogen ligger vid Pampas Marina vid Karlbergs Strand och är öppet året runt med sina 90 platser inomhus och hela 240 platser utomhus. Det betyder att det är ganska bra chans att få sittplatser på deras uteservering alldeles intill vattnet, även om man inte har bokat, vilket vi inte gjorde. Jag har inte varit på Pampas Marina, Sjökrogen tidigare men har länge velat testa. Denna gång fick vi t.o.m njuta av en brunch under den varma solen och den fina utsikten, vilket kan vara det sista för i år. De serverar en brunchbuffé på söndagar kl 12-16 med både varma- och kalla rätter samt en bra efterärttsbuffé. Jag var lite besviken på upplägget av maten, det kändes som ett billigt bufféställe, men jag antar att det är läget som säljer. Jag tyckte om de kalla rätterna med sill och räkor, speciellt räkorna. Lyxigt med räkbuffé på brunchen, det är ovanligt. Varmrätterna var helt ok, inget wow men deras efterrättsbuffé är bland de bästa, bland stans många brunchställen. Många satsar på flera olika efterrätter som tyvärr inte ger många wow-faktor. Sjökrogen satsade på några enstaka, klassiska men ändå goda efterrätter. Jag tyckte mycket om alla efterrätter (testade dock inte fruktsalladen som jag inte är en fan av). Plättarna var perfekta med sylt och grädde, de belgiska våfflorna som man får göra själv smakade riktigt bra och var perfekt saftiga. Deras rababarberpaj med vaniljsås smakade bra den med och hade en god smak i crusten.
Förutom brunchbuffé serverar de även några enstaka brunchrätter bl.a. cheeseburgare med pommes för 195kr och en våffla med sylt och grädde för 35kr. Den kombinationen kommer jag att testa nästa gång jag brunchar på Sjökrogen.

Kan absolut rekommendera Sjökrogens brunch under en varm solig dag, speciellt för dig som tycker om räkor och pannkakor/våfflor lika mycket som jag gör.


Pris: Brunchbuffé 225kr
Ingår: Kaffe/te, vatten
Värt? Ja

 

Restaurang Sjökrogen
Karlbergsvägen 4, Pampas Marina
Tel: 08-587 557 80





















-  80
- 557

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar