söndag 25 augusti 2013

Restaurang - Tokyo Diner

Häromdagen var jag och lunchade med Hung på ett sushiställe som jag velat testa, stället heter Tokyo Diner.

Tokyo Diner ligger i Hötorgshallen på markplan. Det är en relativ nyöppnad restaurang som öppnades i samband med att Hötorgshallen renoverades. Det är några vänner som har pratat gott om Tokyo diner och jag är en fan av saluhallar, tänkte därför testa stället. Det är en enklare restaurang med barstolar och fåtal platser, så det är inte ovanligt att man får dela bord med andra. Vad jag förstår så har de inga lunchpriser när man äter där utan erbjuder dagens bento för 95kr vid take away. På menyn erbjuds en del intressanta varmrätter i asian fusion samt maki rolls och nigiri som är utöver det vanliga, bland annat softshellcrab rolls och tempura tuna rolls. Jag valde 11-bitars sushi och Hung softshellcrab rolls, som kostade 135 kr och 155 kr. Jag tyckte att mina 11-bitars var bra med olika sorters fiskar men tyckte nog mer om Hungs softshellcrab roll, men en aning för lite krabbsmak och lite besviken att bitarna föll ihop lätt. Jag kan tycka att lunch för 135 kr är lite väl mycket men det är vanligt för bra sushi. Nästa gång vill jag testa deras asian fusion varmrätter, då får det bli en tidig middag, då de följer Hötorgshallens öppettider.


Pris: Medel
Ingår: Misosoppa och edamamebönor
Värt?: Ja (dock lite dyrt för lunch)


Tokyo Diner
Hötorgshallen, City
Tel: 08-23 13 03
www.tokyodiner.se








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar