lördag 10 augusti 2013

Restaurang - Torkels terass

Ikväll gjorde jag och Ola en spontanträff, vi både ville passa på att njuta av det fina vädret och dricka vin, så det blev en trevlig middag på Torkels terass.

Torkels Terass är en sommarsäsongrestaurang som ligger på Torkel Knutssongatan alldeles intill Münchenbryggeriet. Det är en av få om inte enda uteservering i Stockholm som har en bra utsikt från Södra Mälarstrand mot Kungsholmen. På Torkel kan du båda äta och dricka gott för inte allt för mycket pengar, trots läget och utsikten. Ola valde deras hamburgare med pommes och jag valde sommartrippel som består av kallrökt lax med pepparrot på toast, skagenröratoast och matjesill med gräslök och gräddfil som egentligen är en förrätt men var lagom stor som jag blev mätt på. Jag tyckte att min rätt med alla tre komponenter smakade riktigt bra och fräscht och kommer absolut att välja den igen, kan absolut rekommendera denna rätt. Det fanns andra rätter och drinkar som verkade goda, jag kommer att försöka att göra ett till besök denna sommar.
Extra plus får de även för den trevliga personalen. Kan varmt rekommendera detta ställe som än så länge fortfarande är ganska okänt för många.


Pris: Medel
Värt?: Ja!

Torkels Terass

Torkel Knutssonsgatan 2, Södermalm

www.torkels.se 



Simpelt och bra!

Utsikt mot Stadshuset





Sommartrippel!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar