onsdag 21 augusti 2013

Restaurang - Skrovet

Efter kvällens badmintonträning på Erikdsal passade Kevin och jag på att promenera till Skrovet för en enkel sensommarmiddag.

Skrovet är en båtklubb vid Årstaviken med sittplatser intill vattnet med och utan tak. De serverar enklare rätter, sallader, fika och nytt för i år, även mjukglass. Jag testade deras gulaschsoppa och Kevin valde deras matiga korvgryta. Jag tyckte inte om korvgrytan, den var lite för sur för min smak. Gulaschsoppan var helt ok även om jag misstänker att den var från burk.
Man går inte till Skrovet för matens skull, i alla fall inte för varmrätterna, utan mest för läget. Kan absolut rekommendera Skrovet för en öl/vin eller fika vid vattnet och är man hungrig skulle jag chansa på en sallad eller deras smörgåsar, svårt att gå fel där.
Jag hoppas att de väljer att satsa lite mer på maten och serverar drinkar, då skulle detta ställe med deras perfekta läge intill vattnet bli en het kandidat bland alla sommarrestauranger.


Pris: Budget
Värt? Ja (ej varmrätterna)



Skrovet

Hammarby Slussväg 7, Södermalm
Tel: 08-641 71 80
www.skrovet.com











Gulaschsoppa

Korvgryta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar