onsdag 21 augusti 2013

Aktivitet - Paddla kajak

Något som jag tycker väldigt mycket om är att paddla kajak, det ger en skön frihetskänsla och man får bästa utsikten.
Igår körde vi en after work paddling tillsammans med Daniela och Martin. Vi hade planerat att hyra kajak på Långholmen och sedan äta någonstans i närheten. Tyvärr var samtliga tvåmannakajaker uthyrda så vi fick köra plan B, Elite Marina på Liljeholmen.

Vi körde en rutt runt Långholmen och längs Norr Mälarstrand under solnedgången med en del "fika-stopp". Trots att jag och Kevin hade svårt för paddla rakt antingen p.g.a. ovana med typen K2 eller så var det något fel på kajaken, kan jag absolut rekommendera er att paddla i city, framför allt under solnedgången.


Jag vet dock inte om jag skulle rekommendera er att hyra kajak på Elite Marina, de passar nog inte alla. Fördelen med Elite Marina var att man kunde hyra hur länge man ville för endast 400kr för en tvåmanna, oftast kostar det ca 300kr för 2h hyra.  Men jag tycker att det var lite dåligt att de inte hade en fungerande kapell och inte heller kunde erbjuda oss en vattensäker väska eller dylikt, vilket är vanligt att man kan låna. Om du inte är kräsen med kapellen och vill kunna paddla länge och inte behöva tänka på tiden, då är Elite Marina en bra kandidat, annars bör man nog testa någon annan.
Nästa gång ska jag testa att hyra på Långholmen.


Pris: Ca 300-400kr (2h+)
Värt? Oja!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar