torsdag 6 mars 2014

Restaurang - Humlehof Södermalm

Igår åt vi en spontan och trevlig middag på Humlehof tillsammans med våra vänner Josephine och Ronny. 

Humlehof är en kvarterskrog som finns både på Södermalm och Birkastan och är känd för deras schnitzlar men även för svenskt husmanskost såsom köttbullar med potatismos och råraka med löjrom. Jag har aldrig varit på Humlehof innan och på vägen till restaurangen sa Ronny minst 5 gånger att de har riktigt goda schnitzlar, då måste man ju testa deras schnitzel. Vi valde husets schnitzel och en av kvällens tips som var baconspäckad köttfärslimpa med potatismos och senapsgräddsås. Jag var glad att se köttfärslimpa på menyn för det är en av mina favoriträtter, vilket påminde mig även att jag lagar det för sällan, det får blir en ändring på. Schnitzeln var ok, inte dålig men inte heller så bra som Ronny beskrev och enligt honom var den inte heller så som han beskrev. Dels var den täckt med en tesked flingsalt och dels var den lite torr men räddades av den goda tartarsåsen som serverades till. De råstekta potatisarna som kom till hade kunnat haft bättre stekyta, nu var de bara dränkta i olja. Vad gäller köttfärslimpan tyckte jag att den var helt ok, lite för mycket sälta därmed och potatismoset hade för lite smörsmak. vad gäller inredningen var den som en kvarterskrog brukar vara, med mycket trä och en massa krims krams på väggarna. Servicen var sådär, servitrisen såg uttråkad ut och gav inte ifrån sig ett enda leende. Det var trevligt sällskap och helt ok mat men jag kommer nog att fortsätta gå till Moldau för min schnitzel.

Kort om Humlehof:
Schnitzel, kvarterskrog, husmanskost.



Pris: Medel
Ingår:


Maten: 2
Servicen: 2
Atmosfären: 2
Helhetsbetyg: 2



Humlehof
Folkungagatan 128, Södermalm
Tel: 08-641 03 02

www.humlehof.se









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar