lördag 22 mars 2014

Restaurang - Riche

Igår var jag med tjejerna och åt en trevlig middag på Riche.

Riche är en restaurang och bar som ligger mitt i Stureplan och serverar frukost, brunch och lunch/middag. På Riche serverar de klassiska rätter såsom moules frites, hamburgare, lammracks och torskrygg, dessutom har de alltid två plat du jour (dagens rätt). Igår bestod plat du jour av knaperstekt sidfläsk med fikonsky, syrad spetskål och rostad mandelpotatis och den andra rätten vad halstrad gravlax med hovmästaresås och dillslungad potatis. När jag ser sidfläsk på menyn väljer jag alltid det, det är en av mina absoluta favoriträtter och det är alltid intressant att se hur varje restaurang bemästrar köttet. Sidfläsket på Riche var både mört och smakade bra och passade bra med tillbehören, speciellt de goda rostade mandelpotatisarna, jag var nöjd med min rätt. De lyckades dock inte slå Rolf kök som fortfarande sitter på tronen med sitt fantastiskt mört och goda sidfläsk. Tjejerna valde moules frites, grillade lammracks med merguezkorv och tillbehörer samt konfiterad torskrygg Vongole med potatispuré och jag fick smaka på samtliga rätter och tyckte faktiskt om alla. En del av de var även generösa i portionerna, speciellt lammracks och musslorna. Jag tycker att maten på Riche är god och stabil. Atmosfären är trevlig och avslappnad med all folk som tränger sig runt baren, som tyvärr bidrog till att ljudnivån var väldigt hög, speciellt när det inte fanns några textilier som kunde dämpa ljudnivån. Om man vill ha en trevlig och avslappnad middag eller AW är Riche ett bra ställe. Ett plus får de för den trevliga personalen, speciellt vår servitör som var både trevlig och söt som ansträngde sig mycket för att förgylla vår gruppbild. 

Kort om Riche:
After work, god mat, trevlig service.


Pris: Medel
Ingår: Brödkorg med vispat smör

Maten: 4
Servicen: 5
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 4


Riche
Birger Jarlsgatan 4, Stureplan
Tel: 08-545 035 60

www.riche.se

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar