söndag 16 mars 2014

Recept - Müsli

Jag har tidigare skrivit om mina lyxiga fredagsfrukostar på Urban Deli och lyxig helgfrukost hemma med Kevin, nu kommer ett inlägg om min vanliga frukost som jag äter på vardagarna eller när jag har lite me time på helgerna, som idag. Då blir en fräsch knäckemacka med ost, tomat och basilika och en skål med naturell yoghurt med egenblandad müsli för att få exakt den blandningen jag gillar. 



Recept - Müsli

Friterad banan (utan tillsatt socker)
Torkad kokos (utan tillsatt socker)
Hasselnötter
Solroskärnor
Linfrö (hela)

Blanda och servera!


Tips! Linfrö är nyttigt med omega3 (som krossade) och fungerar som tarmreglerande medel (som hela), därför ger det bäst effekt om man blandar hela och krossade linfrön. Se dock till att äta max 1-2 msk per dag och hela linfrö eftersom det kan innehålla cyanid och är giftigt över den gränsen, jag brukar ta 1 tsk per dag.





Min vanliga frukost!



Dessa använder jag till min müsli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar