onsdag 12 mars 2014

Restaurang - Lily's burger

Idag blev det en spontan lunchträff med fina Daniela ute på Lily's Burger på Kungsholmen. Jag har länge velat testa Lily's burger sedan de öppnade för snart ett år sedan, så det var kul att det blev det stället för lunchen.

Lily´s burger ligger vid Hornsbergs strand på Kungsholmen. Deras signum på inredningen är American diner och det lyckades de rätt bra med, med sina sugrörshållare, läderklädda sittmöbler och lokalen som går i en skön turkos färg som får mig att tänka på Lisebergs JukeBox. Dock tyckte jag nog att sittplatserna var lite för rörigt utspridda i olika höjder, vilket gjorde att det såg/verkade lite trångt. Man märker att Lily's burger är ett populärt hak under lunchen, jag kan tänka mig att det är ännu mer populärt för brunch och AW. Det fanns inga lediga platser när vi kom dit, men eftersom det inte tog så lång tid att få burgarna och man själv fick lägga på toppingen, var det ganska bra ruljans. Jag valde deras cheeseburgare, som kom med pommes och valde att toppa min burgare med tomat, isbergssallad, guacamole, hamburgaresås, rå lök, syrad lök och stekt lök (I löv lök). När det var dags för mig att ta min första tugga av min burgare blev jag glatt överraskad av hur gott det var. Köttet var saftigt och hade en god karamelliserad smak, som lätt kunde ha klarat sig utan alla mina såser. Pommes som kom med burgaren var en av de godaste pommes jag har ätit, smaken var gudomlig, ytan var krispig samtidigt som insidan var mjuk. Sen så hittade jag även majonnäsen som stod på bordet som jag dippade mina pommes i. Cole slaw i all ära, men majonnäsen tillsammans med pommes var superb! Jag kommer absolut att besöka Lilys burger igen och få till min favoritkombo.

Kort om Lily's burger:
Burgare, pommes, majonnäs


Pris: ca 95kr (lunch)
Ingår: -

Maten: 4
Servicen: 3
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 3



Lily's Burger
Hornsbergs Strand 47

Tel: 08-656 90 06 



Missa inte denna tub!




Fina Dani!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar