tisdag 11 februari 2014

Restaurang - Familjen (Göteborg)

Jag har vid flera tillfällen nämnt att jag varit och ätit på restaurang Familjen i Göteborg men av någon konstig anledning har jag ännu inte skrivit ett inlägg om det. Tänkte att det är läge att göra det nu, det är trots allt en av mina favoritrestauranger i Göteborg.

Familjen är en restaurang och bar i centrala Göteborg och ligger ett stenkast ifrån Avenyn. Det är en av mina favoritrestauranger i Göteborg för att det alltid är så avslappnat, trevligt och god mat. På menyn hittar man alltid två komponerade trerättersmenyer för 355kr respektive 455kr, som enligt mig är väldigt prisvärda. Förutom dessa har de även förrätter, mellanrätter, varmrätter och efterätter på menyn. Om jag inte väljer deras trerättersmenyer brukar jag välja deras mellanrätter. Som jag tidigare har nämnt, är jag en mellanrättstjej. Då kan man testa flera rätter utan att det känns för mastigt, man vill ju inte slänga mat. Maten på Familjen är klassiska svenska rätter av svenska råvaror som de lagar till bra. Familjen är en stabil restaurang som jag oftast tar med vänner och familjen till, det är som att äta en trevlig och mysig familjemiddag.


Kort om Familjen:
Familjärt, god mat, simpelt


Pris: Medel
Ingår: Variation av bröd, tonfiskröra och smör


Maten: 4
Servicen: 4
Atmosfären: 4
Helhetsbetyg: 4



Familjen
Arkivgatan 7, Göteborg
Tel: 031 - 20 79 79
www.restaurangfamiljen.se



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar