onsdag 12 februari 2014

Restaurang - EAT


EAT är en asianfuisionrestaurang och ligger i Mood-gallerian och är en del av LUX-restaurangerna där även B.A.R. ingår. På menyn hittar du olika dim sum rätter, komponerade menyer och massa olika asian fusionrätter. Till förrätt valde jag deras krabbdumplings och Dani och Rebecca valde båda deras räkdumplings. Jag blev lite besviken på mina krabbdumplings. Konsistensen och smaken var sådär, den lite för torr och det kunde ha varit lite mera krabbsmak. Jag tyckte mer om deras räkdumplings, som hade bättre konsistens och var inte lika torra som mina. Chili- och räkdippen som det serverades till var sådär, det hade kunnat varit lite mer chili i. Till varmrätt valde vi alla deras rostade mörade fläsksida som serverades i en gryta med pak choi, pimiento och chili. Jag tyckte att rätten var för saltig och fläsket var alldeles för torr. Jag har som ni har märkt lite svårt för asian fusion, det krävs mycket skicklighet för att få till det bra och det har tyvärr inte EAT.
Vad gäller servicen så ville de gott, men räckte tyvärr inte till även där. Vi fick vänta länge för att få deras uppmärksamhet under hela middagen. Jag tror inte att jag kommer att gå dit igen.

Kort om EAT:

Asian fusion, so so, trevlig men ouppmärksam service.


Priset: Medel
Ingår:
 
Maten: 2
Servicen: 2
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 2


EAT
Jakobsbergsgatan 15
Tel: 08-509 203 00

www.eatrestaurant.se














08-509 203 00
08-509 203 00
08-509 203 00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar