söndag 12 januari 2014

Restaurang - Nytorget 6 (Brunch)

Idag droppade Kevin och jag in in hos Nytorget 6 och hoppades på att de skulle ha ett ledigt bord för brunch. Vi hade tur att de hade ett tvåmannabord ledigt.

Nytorget 6 är en restaurang och bar som ligger på adressen till lika namnet, Nytorget 6. Vi har tidigare tagit en del drinkar där men aldrig testat deras mat. Brunchmenyn som de har och som serveras på helger mellan 10-16, låter lovande med de klassiska brunchrätterna egg benedict, club sandwich med pommes och pulled pork sandwich med pommes och många fler andra mindre vanliga brunchrätter såsom langos. Jag blev glatt överraskad när jag såg langos med handskalade räkor, gräddfil, rödlök och gräslök på menyn och frågade servitören om den var mjuk, fluffig och samtidigt krispig och det kunde servitören bekräfta. Jag vill ju inte bli lika besviken som jag blev när jag var på Vassa Eggen och beställde in Langos och fick in ett "hårt platt bröd"Under tiden vi väntade på maten och jag såg fram emot min langos och hoppades på att jag äntligen hittat det perfekta langosstället i Stockholm, blev jag tyvärr besviken ännu en gång när jag fick in ett ännu ett "hårt platt bröd". Eftersom jag specifikt frågade servitören om deras langos var mjuk, fluffig och krispig och han bekräftade detta kunde jag inget annat än att skicka tillbaka langosen och beställa in någon annan rätt. Jag valde istället att beställa in deras egg benedict som smakade bra även om den rökta skinkan tog lite för mycket av smaken, men de var generösa med hollandaisesåsen, vilket är ett plus. Kevins pulled pork sandwich var helt OK dock inte den bästa vi har ätit, pommesen som serverades till var bra den med. Den stora brödtjejen som jag är, tyckte väldigt mycket om deras brödkorg, som kom med vispat smör som hade blandats med lite brynt smör. Lokalen är fin, personalen är trevlig och service minded och det var en del brunchrätter att välja mellan. Jag kommer nog att bruncha där igen och testa några av de andra rätterna.

Kort om Nytorget 6:
Fin lokal, trevlig service, helt ok brunch dock dålig langos.


Pris: Medel
Ingår: Brödkorg med vispat smör.


Maten: 2
Servicen: 4
Atmosfären: 4
Helhetsbetyg: 3

Nytorget 6
Nytorget 6, Södermalm
Tel:
08 640 96 55
www.nytorget6.com










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar