lördag 11 januari 2014

Restaurang - Largo (Lissabon)

Sista dagen av vår vistelse i Lissabon hann vi äta lunch innan det var dags att bege oss till flygplatsen. Till vår förvåning öppnade alla restauranger kl 12.30, jag som är van att äta 11.00.
Vi gick och kollade på olika restauranger nära hotellet och träffade på en dam från USA utanför restaurang Largo som sa att hon har läst att Largo ska vara väldigt bra och skulle själv dit och äta lunch. Det slutade med att vi åt en trevlig lunch med henne, Percy från Washington DC, på restaurang Largo.

Largo är en lite finare restaurang som ligger i en tvärgata till Rua Garrett. Lokalen var fin med en rymd och valvtak och fina inredningsdetaljer, de hade dock kunnat välja en annan matta eller golvmaterial som passar bättre in med inredningen. Under lunchen serverar de à la carte och ett luncherbjudande med valfri förrätt och varmrätt ur en komponerad meny för 18 euro som alla vi tre valde. Till förrätt valde jag och Percy deras koriander och brödsoppa och Kevin deras grönsakskaka. Jag tyckte att bägge förrätterna smakade helt ok, inget wow. Till varmrätt valde jag deras beef, Kevin och Percy valde deras pork, bägge rätterna serverades med potatis och grönsaker. Jag var besviken på bägge rätterna. Det var verkligen inget speciellt med någon av varmrätterna, det mättades mer än vad det gav i njutning. Antingen hade jag för höga förväntningar på maten eller så valde jag fel rätter, vilket fall så var jag besviken på maten och rekommendera inte deras komponerad lunchmeny. Dock gjorde vårt trevliga lunchsällskap Percy besöket värt.

Kort om Largo:

Ingen märkvärdig lunch, fin inredning, helt ok service.


Pris: Medel
Ingår: Bröd, smör och salsasås


Maten:
2
Servicen: 3
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 2


Largo

Rua Serpa Pinto, Lissabon

Tel: +351 213 477 225
www.largo.pt











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar