fredag 1 mars 2013

Restaurang - Hurry Curry

Idag var jag i Värtahamnen och jobbade och passade på att luncha med Phu som jobbar där. Det finns några enstaka restauranger i Värtan, båda var sugna på indiskt så det blev Hurry Curry. Det är alltid lika kul att luncha med Phu, han är alltid på bra humör!

Hurry Curry ägs av samma familjeföretag som till butikskedjan Indiska. Det finns idag tre restauranger, i Gallerian, Hötorget och i Värtahamnen där Indiska har deras huvudkontor i deras egen fastighet. Varje dag har de några enstaka rätter man kan välja mellan, alltid en kött/fiskrätt, en vegetarisk och en soppa/sallad eller Mix Tali som är en blandning av alla rätter.Jag har endast ätit lunch på Hurry Curry och endast i den på Värtan och tycker att det är rätt så bra lunchställe.
I vanligt fall brukar maten inte vara så stark men idag fick jag nästan tårar och drack tre glas vatten för att det var så starkt. Kollade runt i restaurangen för att se om någon reagerade samma som jag gjorde och kunde inte se det. Phu tyckte inte att det var starkt alls, så jag måste ha fått massa chilifrön i just min mat. Trots att det var starkt var det gott som vanligt. Jag skulle säga att Hurry Curry är mer en enkel restaurang och kan rekommendera det till lunch eller kanske någon snabb middag innan bion på Hötorget.


De har butiken i anslutning till restaurangen, blir alltid att jag köper något när jag äter där. Denna gång var inte ett undantag, inte bra. Hittade jättefina plastmattor till balkongen och lite smycken.


Lunchpris: Från 79 kr

Ingår: Bröd, papadums, kaffe


Hurry Curry
Hötorget, Gallerian och Värtahamnen

www.hurrycurry.se





Restaurangen

Glada Phu
Äkta svensk...extra sås
Äkta asiat...extra ris
Gott kardemummakaffe
Butiken i anslutning
Fina plastmattor
Som följde med mig hem
...och dessa fina.
5kr för ringen och 10 kr för halsbandet = FYND!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Har aldrig hört talas om denna restaurang. Såg trivsamt ut o trevligt med en butik intill restaurangen. Ska nog testa dem nån gång. /Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Du måste testa deras papadums som man får till och deras kardemummakaffe (de har vanligt kaffe också ;)

      Radera