måndag 4 mars 2013

Restaurang - Cellinis

Idag passade jag på att äta lunch med min vän Ola på Södermalm, då det var på vägen. Jag har egentligen inte något favoritlunchställe eftersom mitt jobb innebär att jag ofta äter lunch på olika ställen och ibland inte hinner äta alls. I närheten av Skanstull känner jag inte alls till några bra lunchställen så vi chansade på det första stället vi såg, det blev då restaurang Cellinis på Skanstull.

Cellinis öppnades i måndags i ny regi men med samma namn (vad jag har förstått?). De serverar italiensk mat och serverar både lunch och middag. Vad gäller inredningen märker man att de försöker få lite New York-känsla, med betong, trä och stål, material som jag gillar. Dock kan jag tycka att det är lite misslyckat i detaljerna, synd, för det skulle kunna bli riktigt bra! Restaurangen har en loftvåning som tydligen är ett chambre separée/VIP-rum som man kan boka för privata middagar. Man märker att personalen är lite oerfaren men är ändå trevlig och ambitionen finns. Vi båda valde dagens lunch, Ola valde tomatbaserad oxfilépasta och jag valde helstekt fläskytterfilé med risotto och svampsås. Jag tyckte att min rätt var god, över förväntan faktiskt. Osäker om jag skulle äta där igen, är ju ute efter ett riktigt bra lunchställe vid Skanstull, lika bra att leta vidare. Men är ni sugna på bra risotto till lunchen, nära Skanstull, så vet ni vart ni hittar det.


Lunchpris: 89 kr
Ingår: Sallad, vitlöksbröd, kaffe/te
Värt?: Nja



+ God risotto, vitlöksbröd

- Inte den mest erfarna personalen, tråkigt salladsbord
 

Cellinis
Ringvägen 125
116 61 Stockholm

(Ingen hemsida)



Fin vägg
Ola
Gillar denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar