måndag 25 mars 2013

Restaurang - Peony

Igår blev det middag på restaurang Peony efter basketen. 
Jag har aldrig ätit på Peony innan men har hört bra om det stället av andra som har ätit där.

Restaurang Peony är en kinesisk restaurang och ligger i Globen. De serverar traditionella kinesiska rätter från det sichuanesiska köket som är känd för sin heta och bedövande kryddning "málà". De serverar även äta sichuan hot pot och dumplings, men jag rekommendera er att testa de traditionella rätterna och att ni är fler som delar flera rätter som är vanligt i Asien.
Vi var fem vuxna som delade på fem rätter, vilket var helt lagom. Jag tyckte att maten var bra, det kändes som att man var hemma hos en vän och åt familjemiddag. Dock måste jag ge inredningen en fet F och funderar nästan om man ska anmäla de i smyg till Simon & Thomas. Det verkar som att de har hängt upp allt som de hittade i vinden.
Om ni bor nära restaurangen skulle jag nog rekommendera er att köra take away då jag tror att ni har det mysigare hemma men också för att de har bra take away priser på en del rätter.
Jag rekommenderar absolut denna restaurang till er som gillar asiatisk mat och samtidigt kan äta kryddstark mat.
Peony får betyget 3 av 5p.


Tips: Be att få lite starkt/mala och peta bort de svarta malapeppar som ser ut som hela svartpepparkorn.


Pris: Varmrätter 118-198kr, hot pot 228-580kr

Värt?: Ja


Restaurang Peony

Skulptörvägen 4
Globen 121 43

Tel: 08-508 600 62
Hemsida: Peony













Come back pork
Kyckling
Aubergine
Ma po tofu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar