onsdag 6 mars 2013

Restaurang - Teaterbrasseriet

Idag lunchade jag med Kevin på Teaterbrasseriet i Scandic Grand Central. Jag har aldrig ätit där, har endast varit på AW i deras Acoustic bar, men jag vet att Michelle och Seven gillar deras lunch och tänkte därför testa själv.


Teaterbrasseriet är Scandic Grand Centrals restaurang och är rekommenderad av Michelin Guide och White Guide. De serverar frukost, lunch och middag. Lunchen serveras i form av en buffé bestående av tre rätter varav en vegetarisk. Det ingår salladsbuffé, olika sorters bröd, kaffe/te med efterätt eller frukt. Under lunchen är det ingen bordbokning och runt 12 var det ganska fullt, rekommenderar därför er att komma innan eller efter 12. 
Det är en lite dyrare lunch och maten var kanske inte något som utmärkte sig, men om jag ska bedöma helheten så tycker jag om restaurangen med rätt så fräscha råvaror. Både Kevin och jag tyckte om stället, de har en cool inredning och en skön atmosfär med bra ljudnivå, bra med dagsljus och inte allt för stressigt.


Lunchpris: 125 kr
Ingår: Salladsbuffé, bröd, lättöl/vatten (stilla/kolsyrat) kaffe/te/choklad, efterätt, frukt.
Värt?: Ja


+ Många sittplatser, fräscha råvaror, bra salladsbord, efterätt

- Lite dyr, lång kö efter 12



Teaterbrasseriet
Kungsgatan 70
111 20 Stockholm 
Tel: 08-512 520 00 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar