torsdag 14 mars 2013

Restaurang - Svenska Sushiköket

Idag hade jag ett möte på Telefonplan så det blev lunch på Svenska Sushiköket.

Svenska Sushiköket öppnades 2003 och ligger på Midsommarkransen (nära Telefonplan). De serverar lite allt möjligt, från sushi till Phad Thai, eller vad sägs om en bentolåda med det vanliga yakitori, yakiniku och sushi som de sen lägger en hög med coleslaw i ett hörn. Jag tycker generellt om bentolådor (speciellt i Japan) eftersom man får lite av allt, så slipper det bli enformigt, men att hitta coleslaw i min bentolåda blev jag inte så nöjd. Jag antar att det är det "svenska" varianten av den japanska salladen med majonäs som jag fick äta hemma hos min japanska väninna. Jag har ätit sushi på Svenska Sushisköket innan och fick samma intryck nu som jag fick då. Sushin tyckte jag var ok, inte WOW men inte heller dålig, tyckte dock om krabbrörasushin. Yakitorin var bra (den kan väl egentligen inte smaka annorlunda än vad den brukar smaka). Förutom coleslaw var jag även besviken på Yakinikun, den var lite för torr och för söt.

Kontentan blir alltså att jag skulle rekommendera jag er att äta deras sushi om ni är där och gillar stora bitar sushi. Om ni ej har hunnit åka skulle jag hellre rekommendera er att äta på Akki Sushi på Medborgarplatsen eller Samba sushi på Götgatan istället.


Lunchpris: Fr. 89kr
Ingår: Misosoppa, vatten (stilla/kolsyrat), kaffe/te, småkakor

Värt?: Nja?

 
+ Många sittplatser, bra service, stora sushibitar, krabbrörasushin

- Ingen WOW-sushi, yakiniku, coleslaw 




Svenska Sushiköket
Tellusborgsvägen 76
Hägersten

Tel: 08-726 84 05
www.svenskasushikoket.se 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar