onsdag 25 september 2013

Restaurang - Seglarrestaurangen Sandhamn

Nästa restaurang på tur under vår seglarweekend var Seglarhotellet på Sandhamn.

Seglarhotellet är den största restaurangen och krogen på Sandhamn. Jag har ätit där två gånger tidigare under mina tidigare vistelser på Sandhamn och jag måste tyvärr säga att för majoriteten av mina besök har jag varit besviken på maten. Första gången jag var där, för ca 6 år, sedan var den enda gången jag lämnade restaurangen med en nöjd min. De två andra middagarna har känts som att de har bytt kock och motivation. Denna gång var servicen inte den bästa, dock var det manfall bland personalen, men bättre kan de vara ändå. Riktigt besviken blev jag när jag beställde en halv moules frites till varmrätt och fick endast musslor. Jag vet att det är en del restauranger som serverar en halv moules frites utan pommes, men då får de se till att ta bort ordet frites på menyn då frites betyder pommes. Tur att de bjöd på pommes när jag sa till, rätt ska vara rätt. De andra var nöjda med deras mat, så det gäller att välja rätt. Nästa gång jag är på Sandhamn får jag se till att testa Dykarbaren
.

Pris: Medel
Ingår: Bröd och smör
Värt? Nja?


Seglarrestaurangen
Seglarhotellet, Sandhamn
Tel: 08-574 504 00
www.sandhamn.com







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar