fredag 27 september 2013

Restaurang - Hornhuset Torget

Igår var jag på AW med Lars på trevliga Torget i Hornhuset. Det blev mycket snack och skratt.

Hornhuset är den stora restaurangen i den nya gallerian på Hornstull. Hornhuset är uppdelad i tre olika våningsplaner med tre olika inriktningar och menyer. På bottenplan finner du en enklare restaurang som serverar tapas och där man inte kan boka bord. Det är perfekt ställe för en spontandrink eller något enklare att äta. Mellanplanet, "Hornhusets krog" serverar mellanrätter och to-share rätter för en fulländad middag. På översta planet hittar du fotbollsrestaurangen Enso´s, där är det fotboll, pizza och italienska delikatesser som gäller.
Vi valde Torget och delade på fem tapasrätter vilka var; Pimentos (babypaprikor), albondigas, paella, taco med pulled pork och gemsallad av lax. De rätter som jag gillade mest var taco med pulled pork som hade en väldig fin och rund smak från guacamole och koriander, sen gillade jag även såklart pimentos, de kan man nästan aldrig misslyckas med. Jag var dock lite besviken på deras albondigas, de var alldeles för kompakta. Nu har jag ätit albondigas på två olika tapasställen inom loppet av en vecka och vart besviken på bägge ställena. Hur svårt kan det vara? Mina albondigas slår deras by miles. Jag som inte gillar paella blev ännu en gång inte övertygad, speciellt när bläckfisken de toppade med var både smaklösa och överstekta. Gemsalladen som bestod av varmrökt lax, rökt majonnäs, pepparrot och äpple föll mig inte heller i smaken. Jag skulle nog tycka mer om den om det var lite mer tuggmotstånd av något slag, t.ex toppad med smörstekt kavringsmulor
.

Vad tyckte jag om Torget?

Vad gäller maten så blev jag lite besviken, dock gillade jag atmosfären, inredningen och att personalen var trevlig. Skulle nog inte rekommendera detta ställe för maten men däremot för en avslappnad och trevlig AW.


Pris: Medel
Ingår?: Bröd och olja

Maten: 3

Servicen:
4

Atmosfären: 4
Helhetsbetyg:
3


Hornhuset Torget

Långholmsgatan 15B, Södermalm
Tel: 08-525 202 60
www.hornhuset.se











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar