lördag 20 april 2013

Restaurang - Pannkakshuset

Idag blev det brunch på Pannkakshuset tillsammans med Kevin och Anne. Vi passade på att sitta ute medan det var soligt, lite kallt fortfarande men skönt var det ändå.

Pannkakshuset som ligger på Ringvägen är relativt nyöppnat. De öppnade i början av mars, tidigare var det ett café som jag aldrig såg några kunder, jag hoppas att det går bättre för Pannkakshuset.

De serverar american pancakes, dinkelpannkakor både i form av crêpes eller galettes, sen finns det även sallader och ciabatta. Vi alla tog varsin galette, kyckling mozzarella och prusciutto med getost. Kevin och jag valde Maxi som kostade 15kr extra, vilket inte behövdes för min del, de var rätt matiga. Galetterna tyckte jag var helt ok, en sån såstjej som jag är skulle jag nog ändå önska mig någon sås i min galette.Inredningen är enkel och det är menyn också, tyvärr, skulle kunna utöka med lite fler rätter. Antingen fler rätter eller bättre utförda rätter, något saknades.
Lite minuspoäng för att vi fick vänta på vår mat i över 30 min, hoppas att det endast berodde på att restaurangen är rätt ny och personalen ej fått in rutinen. Sen tycker jag att det är sådär att dricka ur en engångsplastglas i en restaurang. Trots mina små klagomål skulle jag nog ändå rekommendera stället om ni har vägarna förbi, jag kommer nog att gå dit igen. Stället är nog inte barnvagnsvänlig, men barnvänlig, alla parkerade deras barnvagnar utanför


Pris: Medel (se bild nedan)
Värt? Ja?

Ingår: Sallad till galetterna


Pannkakshuset
Ringvägen 89 (Södermalm)
Tel: 070- 573 97 77
www.pannkakshuset.com

 
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar