torsdag 18 april 2013

K25

Igår hade K25 premiär, idag åt jag lunch där.

K25 är en nyöppnad restauranggalleria som ligger på Kungsgatan 25, därav namnet K25. Det är nio restauranger, ett café och ett bageri som tillsammans slås ihop för att bli stans nya hippa mathall som serverar frukost, lunch och middag. K25 har en stor variation av restauranger vilket gör K25 till ett perfekt ställe för de som har svårt att bestämma sig för ett ställe, här kan många kräsna magar mättas. Deras koncept är att det ska vara lika lätt att äta på plats som att köra take away på samtliga rätter, vilket kan behövas då det inte är lika många sittplatser som hypen bidrar till antalet restaurangbesökare. Vi kom i grevens tid, 11.20, strax innan ruschen började där köerna blev långa så att man knappt kom förbi.
Inredningen är helt i min smak med mycket rå betong och trä. Jag gillade speciellt läktaren/skolbänkarna som är perfekt för två eller lonely souls. Tyvärr var det inte lika populärt hos min vän Men, som nästan fick nackspärr för att kunna titta på mig när vi pratade.
Det blev Vigårdas hamburgare för oss båda, vilket var riktigt billigt tyckte jag. (recension kommer separat). One down ten to go! 

Jag tror att K25, med sitt koncept och det perfekta läget, kommer att lyckas riktigt bra, jag kan absolut rekommendera K25!

Tips! Undvik ruschen under lunchen som börjar vid 11.30.
För er småbarnsföräldrar tror jag tyvärr inte att den är så barnvagnsvänlig då det redan var svårt för oss utan barnvagn att ta oss fram (speciellt under lunchen) samt att det saknades många fria ytor för barnvagn.


Pris: Budget-Medel
Värt? Yes!



K25

Kungsgatan 25
Ingen hemsida (ännu?)



































2 kommentarer:

  1. it's really strange of the bench seats.. is it a classroom? it looks like a classroom where you have to face the lecturer.. They do that to make more space? so it will not be nice if there are 3 person or more..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes a little bit odd, art is odd ;)
      yes they got other seats also with "normal" tables. :)

      Radera