måndag 22 april 2013

Lakritsfestivalen

Igår besökte jag Lakritsfestivalen tillsammans med två av Sveriges största lakritsälskare, Kevin & Anne.

Lakritsfestivalen
pågår under en helg varje år, i år är det 20-21 april på Ericsson Globe Annexet. Biljetten kostar 105kr men för en lakritsälskare går man jämn ut, då man får provsmaka en hel del och även kunna köpa hem till bra festivalpriser. För mig som inte är en lakritsfanatiker men ändå tycker om lakrits men som istället är chokladmonster så passade den här festivalen mig också då det till hälften bestod av choklad, dels som kombination lakritschoklad men även choklad för sig. Många utställare passade på att göra reklam för sin choklad oavsett om det innehöll lakrits eller ej. Jag skulle döpa om festivalen till Choklad- och lakritsfestivalen istället och kunna locka dit dubbelt så många besökare. 
Det var mycket lakrits och mycket choklad, både som hudvård, medicin, godis men också till maten.
Till maten tyckte jag nog att det var sådär, själv fastnade jag för Macarongen! De var så färska och bland de godaste jag har ätit, de var det enda som fick följa med hem.
Det var en intressant festival, vi var där i nästan 4h. Kan varmt rekommendera för er som älskar lakrits.



Pris: 105 kr
Värt? Ja!


Lakritsfestivalen

www.lakritsfestivalen.se





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar