tisdag 2 april 2013

Budapest - topp 5

Hade en trevlig visit i Budapest trots kyla och regn.
Nedan anger jag mina topp 5 från Budapest.


1. Mandala Day Spa
Ett spa som ligger vid stationen Lehel Ter som erbjuder spa med jacuzzi, bastu, avslappnings- och tehörna samt 60min massage för endast ca 270kr.
Fräscht ställe och trevlig service, kan absolut rekommendera detta ställe!
www.mandaladayspa.hu


2. Retrorock
En stor vintagebutik med ett loftplan som ligger vid stationen Deak Ference Ter. De har många fina saker men man kan tyvärr inte köpa alla deras saker. Allt fint som jag ville köpa fick jag inte köpa för att det var en del av deras skyltfönster. Lite konstigt att jag såg att de försvann från skyltfönstret senare. Men syrran hittade en cool clutch så man kan ha tur.
www.retrock.com

3. Cafe New York
Fantastiskt fin restaurang från 1894. Fin inredning, bra mat och dryck. Plus i kanten för live pianomusik. Tyvärr hann vi inte med deras efterrätter, kommer absolut att testa det nästa gång jag är i Budapest!
www.newyorkcafe.hu


4. Langos
En sak ni inte får missa är såklart Langos. Åt Langos 3 gånger under våra 3 heldagar i Budapest. Se dock till att få nyfriterade Langos, jättestor skillnad på konsistensen och krispigheten.

5. Cafe Vian
En avslappnad restaurang på bargatan nära Deak Ferenc Ter. Billig god mat och supergoda drinkar, extra plus för att de har många mangodrinkar, det fanns mangomojito, frozen mangodaiquiri, frozen mangomargherita och mangomilkshake! Rena mangoparadiset!
Kan varmt rekommendera middag, drinkar och absolut frukosten här och speciellt Miami Bagel med gravad lax och färskost till frukost!
www.cafevian.com




















Ville så jättegärna köpa detta linne!
































4 kommentarer:

  1. haha.. i like kevin's photo by the wall.. we should name it "Kevin Klein"... XD !!

    SvaraRadera
  2. What a wonderful Easter weekend! Budapest seems to be a lovely city. Yes, Kevin´s photo is like taken from a fashion magazine. He should maybe change career. ;)/Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, pretty nice but I think it would be better if it was warmer. Model Kevin!

      Radera