torsdag 11 april 2013

Hamburgare - Oljebaren

Hamburgare med pommes är en klar favorit som jag oftast kan bli sugen på. Därför tänkte jag göra en hamburgarelista av stans hamburgare.

Igår blev det hamburgare på Oljebaren.

Oljebarens hamburgare serveras med handskurna pommes, en lättare coleslaw smaksatt med dill och en vitlöksdipp. Jag läste nyligen en artikel på allt om Stockholm om bästa hamburgare i stan och Oljebaren var med på topplistan, med deras kött från Ejmunds Gård. Tyvärr kan jag inte hålla med skribenten och tycker varken att hamburgaren eller pommesen föll mig i tycke även om den var toppad med min favoritost gruyère. Köttet som jag beställde medium-well var alldeles för torrt och kompakt. Jag är medveten om att medium är rekommendationen för att inte få en torr hamburgare men jag har alltid beställt medium-well till well och det har inte varit några problem innan. Brödet skulle kunna vara lite saftigare och pommesen smakade lite bränd och var för mjuk.

Oljebaren får betyget 2 av 5p medan sin hamburgare med tillbehör får betyget 1 av 5p


Pris: 189kr
Värt?: Nej
Tillbehör: Pommes, coleslaw och vitlöksdipp.


Oljebaren
Torsgatan 48B
Tel: 08-31 51 50
www.oljebaren.com











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar