måndag 7 oktober 2013

Restaurang - Park Aveny Café (Brunch)

I helgen var jag på en snabbvisit i Göteborg och hann med den traditionella brunchen med mina nära. Den här gången blev det brunch på Park Aveny Café.

Park Aveny Café ligger som den låter i Avenyn i Göteborg och tillhör Elite Park Avenue. Det var första gången för mig att bruncha där. Eftersom jag har hört en massa gott om deras brunch och hört en del säga att det är Göteborgs bästa hade jag höga förväntningar. Tyvärr så kan jag nog inte riktigt hålla med. Jag håller med till viss del, att det kanske är Göteborgs bästa men eftersom jag inte har hittat fullträffen i Göteborg så säger det kanske inte så mycket. Jag tyckte att deras kalla rätter var rätt bra med olika sorters sillar, lax, quiche, ostar, ceasarsallad etc. Tyvärr var jag riktigt besviken på deras varma rätter som bestod av det vanliga "hotellfrukost" såsom prinskorv, potatis, äggröra och kycklingvingar. Jag brukar vanligtvis gilla alla de rätter jag har rabblat upp men ingen av de tilltalade mig den här gången. Ännu mer besviken var jag på pannkakorna, den pannkakstjejen som jag är. Kan man verkligen misslyckas med pannkakor? Deras pannkakor var som att de var "dränkta" i sirap eller dylikt, de var väldigt söta och på något sätt blöta, tog en tugga och lämnade resten.
Efterrättsbordet såg väldigt lyxigt ut, men det var endast en synvilla. Pannacottan hade inte stelnat tillräcklig och var därför för lös och för söt. Wienerbröden, croissanterna och munkarna var nog bake off eller något de värmde från frysen för de var stenhårda. Deras gigantiska äppelpaj som jag trodde att jag skulle få avnjuta, blev en besvikelse när jag upptäckte att även den var för söt och även här blöt. Det enda jag tyckte om från efterättsbuffén var deras frukter och kokostoppad kladdkaka, den var god. 

Av alla ställen som jag har ätit brunch i Göteborg så är det ändå Park Aveny som varit mysigast, med levande ljus, dämpad belysning, lugn tempo och bra service. 

Vad tyckte jag om Park Aveny?
Även om jag var besviken på deras varma rätter och efterrätter så höjdes betyget på denna brunch av de kalla rätterna och atmosfären. Kan rekommendera detta ställe för en trevlig och mysig brunch.
Jag hoppas dock att de inser deras brister snart och erbjuder stans bästa brunch.



Pris: 189 kr
Ingår? Kaffe/te



Maten: 2

Servicen: 4
Atmosfären 4
Helhetsbetyg: 3
Park Aveny Café
Kungsportsavenyn 36-38, Göteborg
Tel: 031-727 10 76

www.parkavenycafe.se


Mysigt med levande ljus
I want






De varma rätterna som jag undvek
Charkuterier
Gott!
Stor efterrättsbuffé
Äppelpaj
Hårda och torra

God kokostoppad kladdkaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar