måndag 14 oktober 2013

Restaurang - Pane Vino

Ikväll var jag och tjejerna och åt en trevlig middag på restaurang Pane Vino.

Pane Vino ligger på Zinkensdamm, alldeles intill tunnelbanestationen. Denna restaurang sticker ut bland alla restauranger runt Zinkensdamm, nämligen med sin coola inredning. Jag är glad att det har kommit en hipp och modern restaurang vid Zinkensdamm och vill gärna att det blir fler. Man kan inte missa denna restaurang som har stora fönster och ljusslingor längs hela hörnet. När man kommer in välkomnas man av den fina inredningen som påminner mycket om restaurangerna Urban Deli och Pontus. Som man hör av namnet är det en italiensk restaurang som serverar olika sorters rätter såsom lammlägg, pizza, pasta men även icke italienska som biff och bea, vilket LiLi valde. Upplägget de kom ut med var riktigt bra dock var jag lite besviken på att köttet var medium-well och mer åt well hållet, när det skulle vara medium. Men eftersom köttet var omringat av en tjock fettstrimla (vilket jag tyckte om) gjorde det att köttet var bra ändå. Manda valde deras Frutti di mare som var rikligt med musslor och scampi dock var pastan underkokt så att hon var tvungen att skicka tillbaka maten, som de dock hanterade galant och som smakade bra. Både Michelle och jag valde deras Pizza di mare med pilgrimsmussla, scampi, calamares och musslor på. Pizzan smakade bra och hade perfekt mjuk pizzabotten, dock skulle ha smakat ännu bättre med lite mer vitlök på.


Vad tyckte jag om Pane Vino?

Inredningen var fin och cool. Maten var helt ok, de skulle dock kunna bättra på en del faktorer. Vad gäller servicen, så är det en fin gräns att vara trevlig och påträngande, fast att de var jättetrevliga var det nästan på gränsen till påträngande. Men om jag måste välja, väljer jag hellre påträngande än en "skygg" servitör utan ögonkontakt.
Jag skulle nog ändå besöka Pane Vino igen med hoppet på att de blir bättre, sen är det bekvämt att kunna promenera hem.



Pris: Medel
Ingår: Surdegsbröd med olja


Maten: 3
Servicen: 3
Atmosfären: 4
Helhetsbetyg: 3


Pane Vino
Brännkyrkagatan 93, Södermalm
Tel: 08-720 35 50
www.panevino.se







Surdegsbröd
Biff med bea
Pizza di mare
Frutti di mare



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar