söndag 5 maj 2013

Spanien - Javea part. 02

Nu är jag hemma igen efter en långhelg i Javea. Det har varit en lyckad och effektiv konferens med mycket jobb och sol. Tyvärr fick jag inte så bra intryck av Javea de första dagarna, intrycket blev dock bättre i slutet av resan då vi åkte till stranden och jag fick en annan bild av Javea.
Generellt tyckte jag inte om maten i Javea/Alicante (bedömningen görsutifrån de restauranger vi var på). Maten var inte bra tillagad, köttet/fisken var halvkokt och halvstekt och allt serverades med friterad potatis/pommes som inte smakade bra.
Det bästa jag har ätit på hela resan var det vi lagade/grillade själva och på restaurangen Bon Amb, där vi åt en avsmakningsmeny bestående av 7 rätter (en recension kommer senare).
Det är alltid roligt att resa och upptäcka nya ställen, men vad gäller Javea tror jag nog att en gång räcker för min del.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar