fredag 3 maj 2013

Spanien - Javea part. 01

Befinner mig just nu i Spanien med jobbet, vi har hyrt ett hus i Javea, strax utanför Alicante. Huset som vi hyr, La Finca, är riktigt schysst med egen pool, 6 st sovrum och det bästa flera citrusträd i trädgården bl.a. grape-, apelsin-, citronträd och ett fjärde träd med frukt som jag inte kommer på. Jag fick välja rum först och valde det rummet som speglade mig mest; högt i tak och blåvita sänglakan, sen är det inte dumt att ha en egen utgång direkt till poolen. Det har varit en bra början av resan, med strålande sol, värme som jag längtat efter, vin i alla färger, spanska ostron med nyplockade citroner från trädgården och det bästa; grillat till middag!
Nu är det dags för sängen, imorgon blir det nyplockad grapefrukt och apelsin från trädgården till frukost, det kallar jag för lyx!































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar