onsdag 1 maj 2013

Restaurang - Tehran Grill

Igår var vi tillsammans med Lamooi och åt middag på Tehran Grill.
Jag har länge letat efter en persisk restaurang i stan/city men ingen har kunnat nämna en förutom för en vecka sedan då jag fick tips om Tehran grill.

Tehran Grill ligger i hörnet Timmermansgatan/Tavasgatan, där den indiska restaurangen Dado tidigare höll hus, märker att de har behållit inredningen från Dado. Som man hör av namnet är det persiska kolgrillrätter som serveras med valfritt val av ris eller bröd. Jag som tycker om både grillat och persisk mat är väldigt nöjd att jag har hittat till denna restaurang, ett plus är att det är gångavstånd hem. Jag var extra nöjd att de hade mitt favoritris med saffran och berberisbär som de kallade Zereshk Polo. Jag trodde Zeresh polo var en persisk rätt bestående av det persiska riset med saffran och berberis tillsammans med kyckling och inte endast riset (får fråga mina vänner). Men jag fick min "Zereshk Polo" när jag valde grillad kycklingspett till. Alla vi i sällskapet blev imponerade av maten speciellt hur saftigt och bra kryddad spetten var och den goda smaken i riset och i de syrliga inlagda rotfrukterna och tomatsalladen. Personalen kunde inte ha varit trevligare, stjärna i kanten för att de erbjöd sig att låna en barnstol från grannrestaurangen när deras två barnstolar var upptagna. Vi alla har redan beslutas oss för att besöka Tehran Grill igen och kan absolut rekommendera Tehran Grill!

Tips:
De har höjt priset på en del rätter som ej är uppdaterad på hemsidan.

 
Pris: Mellan
Ingår:
-

Maten: 4
Atmosfären: 3
Servicen: 3
Helhetsbetyg: 3



Tehran Grill
Timmermansgatan 5, Södermalm
Tel: 08- 66 99 220

www.tehrangrill.se



Loftet
Zereshpolo och Shirinpolo
Jooje
Sultani
Bakhtiari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar