torsdag 8 maj 2014

Restaurang - Song Huong (Paris)

Ett annat måste när man är i en Chinatown, förutom att äta dimsum, är att äta Phô och vi valde ett randomställe som vi tyckte såg bra ut. Det var många locals som åt, vilket är ett spår man ska välja.

Song Huong är en enkel liten vietnamesisk restaurang som ligger mitt i chinatown. De serverar olika traditionella vietnamesiska rätter bland annat min favoritnudelsoppa Phô och olika vietnamesiska drycker såsom ca phe sua da. De har lika många sittplatser utomhus som inomhus och inredningen är enkel. Det var många locals som åt, jag tror t.o.m att vi var de enda turisterna. Jag beställde in min efterlängtade phô och ett glas ca phe sua da och var nöjd med bägge. Jag tyckte dock att det var alldeles för mycket nudlar samt att nudlarna var lite underkokta och fick vänta ett tag tills de blev mjukare i buljongen. Buljongen hade bra smak och de var generösa med tillbehören. Hade tänkt testa deras durian milkshake men var alldeles för mätt. Jag kan rekommendera Song Huong om ni vill äta vietnamesiskt, jag kan i alla fall gå i god för deras phô.
Kort om Song Huong:
Vietnamesiskt, enkelt, god mat


Pris: Budget
Ingår: -

Maten: 3
Atmosfären: 2
Servicen: 3
Helhetsbetyg: 3


Song Huong
129 avenue de choisy
Chinatown, Paris






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar