tisdag 26 november 2013

Bagel Street Cafe - Västgötagatan

Under min och Kevins date i helgen började vi dagen med en brunch på Bagel Street Café på Västgötagatan.

Bagel Street Café är en franchise, det finns idag fem kaféer varav fyra i Stockholm. Jag har gått förbi den på Västgötagatan flertal gånger och alltid velat gå dit för att det ser trevligt ut, men aldrig varit bra tillfälle. Därför tänkte jag att det blir perfekt på våran date då massagestället låg på gångavstånd ifrån. Det som är bra med denna Bagel Street Café är att den har en trevlig inredning och många sittplatser, när man jämför med de andra. Jag och Kevin tog varsin matiga bagel och kaffe. Jag valde
pesto chicken med grillad kyckling, parmesanost och färskost smaksatt med pesto och tyckte att den var riktigt god. Den innehöll alla ingredienser jag gillar. Brödet var saftigt och mjukt och kycklingen var perfekt tillagad, alla ingredienserna passade perfekt ihop. Extra plus får de för att de inte snålade med pestofärskosten, det gjorde att bagelmackan var saftig, mjuk och mumsig god! Kevin valde Jessie de luxe med chevrèost, grillad kyckling, honung och cashewnötter. Det var som en matigare chevrè chaud. Även den var god och alla ingredienser passade bra ihop. Men jag har nog hittat min vinnare, Pesto Chicken är nästan gjord för mig. Förutom bagels serverade de även sallader och sötsaker.
Jag kan absolut rekommendera Bagel Street Café på Västgötagatan, speciellt för brunch!


Kort om Bagel Street Café Västgötagatan
Goda bagels, trevlig inredning och många sittplatser.


Pris: Bagels fr. 45 kr


Maten: 4
Service: 3
Atmosfären: 4
Helhetsbetyg: 4


Bagel Street Café
Västgötagatan 23, Södermalm
Tel: 08 -640 95 00
www.bagelstreet.se









Jessie de luxe
Pesto Chicken


Hungrig
Mätt
Träffade även på Joseph och hans fina fru Maria
och sleepy beauty Amelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar